Lut 15

Pomysł na… przekąskę

źródło: felixpolska.pl

źródło: felixpolska.pl

Lubimy podjadać i lubimy sobie pochrupać. Niestety, dietetycy biją na alarm i ostrzegają nas przed podjadaniem między posiłkami. Ponoć takie podjadanie nie przynosi niczego dobrego. Głównie odbija się na naszej sylwetce. Chyba, że… wyrobimy w sobie zdrowe nawyki i zamiast niezdrowego podjadania, zaserwujemy sobie zdrowe! Przecież przekąski – przekąskom nierówne. Zamiast kalorycznych batonów czy tuczących ciast, warto wybrać orzechy i orzeszki.

Małe – wielkie zdrowie

Orzechy to przekąska pyszna, pożywna i zdrowa jednocześnie. Cała paleta orzechów, a więc orzeszki ziemne, włoskie, pistacje, nerkowce, migdały to produkty bogate w białko i zdrowe nienasycone kwasy tłuszczowe. To także cenne źródło błonnika pokarmowego, który podkręca metabolizm i działa na jelita niczym miotełka, wymiatając to, co szkodliwe.

orzeszki_ziemne_solone-42280bab65b7c0536cc6aa660ff01e65Orzechy zawierają dużą ilość tłuszczów, ale są to wyłącznie zdrowe tłuszcze. Są też doskonałym witaminy E, która chroni układ nerwowy oraz witamin z grupy B, które poprawiają funkcjonowanie pamięci. Ponadto znajdziemy w nich całą paletę składników mineralnych, jak kwas foliowy, fosfor, żelazo, magnez, potas, cynk i wapń. Jedna porcja orzechów zawiera tyle samo witamin i minerałów, co owoce. I to nie wszystko. Dzięki temu, że orzechy zawierają spore ilości magnezu zwiększającego wysiłek fizyczny, są doskonałym paliwem dla osób czynnie uprawiających sporty. Przeciwdziałają szybkiemu wyczerpaniu i bolesnym skurczom mięśni.

Orzeszki ziemne (tutaj), nerkowce, orzechy włoskie i brazylijskie stanowią świetną alternatywę dla tuczących i niezdrowych chipsów, krakersów czy paluszków. Można je bezkarnie podjadać podczas oglądania filmów, meczów i spotkań z przyjaciółmi.

Wbrew powszechnej opinii, orzechy nie tuczą i nie powodują gromadzenia się tkanki tłuszczowej. Jak to możliwe? Fakt – posiadają one dość dużo kalorii, jednakże dzięki zawartości nienasyconych kwasów tłuszczowych i składników mineralnych, nie wpływają negatywnie na figurę.

Dla każdego coś dobrego

źródło: felixpolska.pl

źródło: felixpolska.pl

Orzechy to wdzięczna przekąska. Co do tego, nie ma żadnych wątpliwości. Fani orzechowych smakołyków, mają całą paletę orzeszków do wyboru. Amatorzy słonych przekąsek mogą sięgać po tradycyjne orzeszki ziemne solone. Kobiety, które zazwyczaj dbają o smukłe kształty bardziej niż ktokolwiek inny, też nie muszą rezygnować z pysznych przekąsek. Wystarczy, że sięgną po orzeszki ziemne bez soli i prażone bez tłuszczu. Fani oryginalnych smaków z kolei, mogą sięgać po orzeszki smakowe (np. o smaku papryki lub miodu), które na pewno urozmaicą każdy wieczór.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.