Maj 25

Wołowina wraca do łask. Sprawdź, dlaczego warto ją jeść!

źródło: makro.pl

źródło: makro.pl

Białko, zwłaszcza pochodzenia zwierzęcego, stanowi niezbędny element codziennej diety. Nie powinno więc dziwić zamiłowanie społeczeństwa do mięsa. Większość z nas czerpię siłę i energię z dań mięsnych. Większość z nas z tych samych dań karmi również swój organizm niezbędnymi witaminami, minerałami i składnikami odżywczymi. Faktem jest, że jesteśmy narodem mięsożerców. Prawie 90% Polaków je mięso i głośno się do tego przyznaje. Jeszcze kilka lat temu najchętniej i najczęściej sięgaliśmy po wołowinę. Później mięso wołowe zepchnięto na dalszy plan i zastąpiono drobiem. Dziś wołowina (kliknij) znów wraca do łask i znów króluje w polskiej kuchni. Warto w tym miejscu podkreślić, że mięso wołowe jest bardzo wartościowym mięsem, zwłaszcza dla osób aktywnych fizycznie. Dzięki zwiększonym standardom kontroli nie musimy się obawiać o jego bezpieczeństwo. Sprawdź jakie zalety płyną ze spożywania wołowiny  i dlaczego warto zaprosić ją do własnej kuchni.

  1. Źródło białka

Wołowina zawiera różnego rodzaju połączenia białkowe odżywiające organizm, które trudno zastąpić innym białkiem, szczególnie pochodzenia roślinnego. W 100g chudej wołowiny znajdziemy aż 20g białka pierwszej klasy.

  1. Źródło kreatyny

Wołowina oprócz tego, że stanowi doskonałe źródło łatwo przyswajalnego białka, jest także doskonałym źródłem kreatyny. Ci, co trenują doskonale wiedzą czym jest ta substancja i jaką rolę spełnia w organizmie. Dla tych, którzy nie wiedzą czym jest kreatyna… To substancja przypominająca budową strukturę białek. Jej priorytetowa rola opiera się na produkcji energii z komórek organizmu. Skutecznie zwiększa objętość i masę mięśni, również dzięki temu, iż znacznie poprawia wydolność i sprawność fizyczną. Dodatkowo, kreatyna przyspiesza spalanie tłuszczów, co jest istotne podczas diety odchudzającej.

  1. Źródło witamin

Wołowina to prawdziwa skarbnica witamin. Zawiera duże ilości witaminy B6 usprawniającej metabolizm, magazynującej zasoby energii, poprawiającej odporność i funkcjonowanie układu nerwowego. Obok witaminy B6, w witaminie można spotkać również witaminę B12, która przeciwdziała niedokrwistości, biorąc udział w procesie tworzenia czerwonych krwinek. Ponadto chroni komórki nerwowe, zapewniając doskonały nastrój, dobrą pamięć, koncentrację i bystrość umysłu.

  1. Źródło L-karnityny

Wołowina jest szczególnie bogata w ten istoty dla każdego sportowca składnik. L- karnityna odgrywa ogromną rolę w przemianie energii w organizmie. Zapewnia wytrzymałość oraz wspomaga regenerację po wysiłku.

  1. Źródło żelaza

Wołowina wygrywa pod tym względem z uwielbianym przez sportowców kurczakiem. Żelazo jest ważnym składnikiem hemoglobiny i mioglobiny. Dzięki dużej zawartości żelaza w wołowinie, mięso to jest szczególnie polecane młodym kobietom, które jeszcze miesiączkują. W czasie menstruacji znacznie wzrasta zapotrzebowanie organizmu kobiety na żelazo. Medycyna wykorzystuje ten pierwiastek w leczeniu niedokrwistości.

  1. Źródło alaniny

Wołowina to także świetne źródło alaniny, która chroni mięśnie przed spaleniem w momencie niedoboru węglowodanów dzięki zdolności wytwarzania cukru z białka.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.