Lip 14

Wszechstronne, lekkostrawne i dietetyczne – mięso kurczaka

źródło: makro.pl

źródło: makro.pl

Mięso kurczaka to jedno z najbardziej wszechstronnych i uniwersalnych mięs. Jest soczyste, kruche i miękkie. Po obróbce cieplnej ma delikatny smak i bardzo przyjemny zapach, zwłaszcza jeśli przygotowujemy je w towarzystwie aromatycznych ziół. Kurczak jest znakomity w zasadzie w każdej postaci: pieczony, duszony, gotowany, smażony – na zimno i na gorąco. Dobrze smakuje na słodko i w wersji pikantnej. Co by nie mówić, jedno jest pewne – z kurczakiem warto się zaprzyjaźnić i na stałe zaprosić do swojej diety.

Dietetyczne i bezglutenowe

Mięso kurczaka (tutaj: https://www.makro.pl/swiat-produktow/mieso-w-makro/mieso-drobiowe) jest mięsem dietetycznym, zaspokajającym wymagania osób pozostających na diecie bezglutenowej oraz preferujących produkty o niskiej zawartości tłuszczu. Doskonale sprawdza się w żywieniu dzieci i osób z problemami żołądkowymi. Powinno także zagościć w diecie osób starszych, które bardzo często cierpią na problemy trawienne. Mięso kurczaka charakteryzuje się wyższą zawartością pełnowartościowego i co najważniejsze – łatwo przyswajalnego przez organizm białka. Zawiera mniej tłuszczu, aniżeli inne mięsa. Tłuszcz kurczaka zlokalizowany jest głównie pod skórą, a nie wewnątrz mięsa, dzięki czemu łatwiej się go pozbyć. Warto w tym miejscu wspomnieć również o tym, że kurczak posiada więcej nienasyconych kwasów tłuszczowych oraz większą zawartość magnezu, cynku i potasu. Mięso z kurczaka jest zalecane osobom kontrolującym cholesterol, mającym problemy z układem krążenia czy odchudzającym się

Mięso z kurczaka – wartości odżywcze

Mięso z kurczaka zawiera dużo łatwo przyswajalnego białka. O wiele więcej niż wieprzowina i wołowina. Zawartość białka w mięsie kurczaka waha się od 13 do 24 %. Kurczak to także cenne źródło witamin z grupy B utrzymujących w zdrowiu system nerwowy, zwłaszcza witaminy B3 i B6. I tak, jak witamina B3 jest niezbędna do kontrolowania procesów energetycznych w organizmie, metabolizmu węglowodanów, białek i tłuszczów, wytwarzania czerwonych krwinek, tak B6 jest potrzebna do tworzenia wielu enzymów i hormonów, a także hemoglobiny. Ma także duży wpływ na ciśnienie krwi, pracę serca, skurcze mięśni, zwiększa odporność organizmu i poprawia funkcjonowanie układu nerwowego. Poza witaminami B3 i B6, mięso kurczaka jest też dużym źródłem witaminy B12, nieodzownej w procesach syntezy DNA, RNA i przy tworzeniu mieliny – białej otoczki włókien nerwowych, a także przy podziale komórek i w transporcie kwasu foliowego do komórek.

Sposób na kurczaka

Mięso kurczaka jest mięsem wszechstronnym, co oznacza, że możemy przygotować je na wiele sposobów i w każdej odsłonie będzie urzekać wyjątkowym smakiem. Jednakże najprostszym sposobem na soczystego i pysznego kurczaka jest upieczenie go w folii. Aby nadać pieczonemu kurczakowi ciekawego smaku, przed pieczeniem warto natrzeć go ziołami. Drób świetnie komponuje z rozmarynem, majerankiem, tymiankiem, kminkiem, papryką, pieprzem i cebulą. Jeśli lubicie czosnek, możecie także go dodać. Jeśli nie macie czasu na eksperymentowanie z ziołami, sięgnijcie po mieszankę ziół prowansalskich, ale wtedy obowiązkowo dodajcie także czosnek – granulowany lub niedźwiedzi. W takim wydaniu kurczak będzie naprawdę wyborny i… dietetyczny! Pamiętajcie, że mięso kurczaka nie wymaga długiego siedzenia w piekarniku. Pół godziny spokojnie mu wystarczy.

 

 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.