Cze 21

Ślubne ABC – organizujemy ślub za granicą

Coraz większym zainteresowaniem wśród par chcących zawrzeć związek małżeński cieszą się śluby organizowane za granicami naszego kraju. Można wręcz pokusić się o stwierdzenie, że ślub za granicą jest największym „przedmiotem” pożądania przyszłych nowożeńców. Pisząc o ślubie za granicą, nie mamy oczywiście na myśli szybkiego i mało romantycznego ślubu w Las Vegas, któremu świadkuje kiczowaty sobowtór Elvisa Presleya. Bardziej chodzi nam o ceremonię w jakimś ciepłym, może nieco egzotycznym zakątku.

Młoda Para na plaży

 

Agencje zajmujące się organizacją ślubów za granicą najczęściej polecają Cypr i Włochy. I trzeba przyznać, że jest to naprawdę dobry pomysł. Miejsca te gwarantują nie tylko przyjazną atmosferę, doskonały klimat, ale także wyśmienitą kuchnię. Są romantyczne i kuszą pięknymi plażami, na których to można zorganizować wymarzony ślub.

Czy taki zagraniczny ślub jest drogi? Wbrew pozorom nie, choć oczywiście cena jest dość elastyczna i zależy od wielu czynników, m.in. miejsca, które wybierzemy na ceremonię, klasy hotelu, w którym się zatrzymamy i w którym zakwaterujemy naszych gości, a także od ilości gości, których zabierzemy ze sobą. Pamiętajcie, że im mniej wszystkiego, tym lepiej – romantyczniej, a przede wszystkim oszczędniej.

Jeśli chodzi o gości to warto ograniczyć się tylko do świadków, najbliższej rodziny i wąskiego grona przyjaciół. Naprawdę nie warto ciągnąć za sobą wszystkich znajomych, wujków i ciotek. Jeśli chodzi o miejsce to na pewno najbardziej romantycznym rozwiązaniem będzie plaża. Warto postarać się o prywatną, hotelową plażę tak, by mieć pewność, że nikt obcy nie znajdzie się na naszym ślubie i nie zakłóci uroczystości. Jeśli chodzi o catering, to na pewno zamiast wystawnych dań, można śmiało podać regionalne smakołyki w postaci świeżych owoców i tradycyjnych przystawek. Doskonałym rozwiązaniem będzie “szwedzki stół”.

Czy taki ślub warto organizować na własną rękę? Raczej nie. Lepiej jest wynająć profesjonalną agencję (lub wedding plannerkę), która na co dzień zajmuje się tego typu działalnością i która zajmie się wszystkim kompleksowo: zorganizuje miejsce na uroczystość i przyjęcie weselne, zapewni hotel, zorganizuje catering, itp. Dzięki temu unikniemy nerwów i będziemy mogli na spokojnie cieszyć się tą wyjątkową chwilą.

Jakie formalności musimy załatwić chcąc wziąć ślub za granicą? Oczywiście to, jakie dokumenty będziemy musieli dostarczyć, zależy od kraju, w jakim zdecydujemy się na ślub. Zazwyczaj niezbędne są: akty urodzenia, ważne paszporty lub dowody osobiste, zaświadczenie o możliwości zawarcia związku małżeńskiego za granicą, kserokopie paszportów świadków. Wszystkie dokumenty muszą być opatrzone Appostille stamps. Informacje o możliwości uzyskania Appostille są dostępne na stronie internetowej Ministerstwa Spraw Zagranicznych.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie będzie publikowany.

Time limit is exhausted. Please reload the CAPTCHA.